Problem med Internet Explorer

Det är stora problem att använda Internet Explorer för att gå in på www.tvingnet.se. Om ni använder just Internet Explorer och kan läsa detta så har ni nog tur. Var och varannan gång så hänger sig webläsaren och TvingNet avslutas abrupt. 

Att Internet Explorer strular är ett känt problem. Vi har en längre tid känt till det, men fortfarande inte hittat någon lösning.

Vi på TvingNets redaktion undviker näst intill helt Internet Explorer och därför har vi inte känt av problemen lika mycket som många av våra besökare.

Vårt förslag är att byta till ett par bättre webläsare.

 

Google Chrome:  Detta är en otroligt snabb webläsare, vilket gör att internetsurfandet flyter smidigare. Denna rekommenderas starkt. Tänk dock på att denna är relativt ny på marknaden och använder ni banktjänster över internet så är det inte säkert att er bank fungerar med denna.

 

Firefox:  Denna är också snabbare än Internet Explorer, men dess styrka ligger i att det finns otroliga mängder med tilläggsprogram (plugin). Det gör att man kan bygga ut med individuella anpassningar.

 

Internet Explorer:  Denna tycker vi som sagt att ni ska undvika och den fungerar inte med t ex TvingNet. Anledningen till att vi inte rekommenderar denna är att den är betydligt segare än de ovan nämnda. Men, tänk på att denna webläsare, tillsammans med Firefox, är den vanligaste rekommenderade för bankernas internettjänster.

 

Vi jobbar förstås vidare med att lösa problemet med den döende TvingNet-sidan för Internet Explorer, men tills dess att vi lyckas lösa det så hoppas vi att vi gett er en insikt i att det finns andra och bättre webläsare.

mvh TvingNet 

Kommentar